Hold your ground and speak your heart (c) Elgarain
Очень интересный отрывочек из очередной статьи:
As we glimpse around seven or so different races on screen (humans, dwarves, elves, hobbits, orcs, goblins, etc.), each has their own specific physicality informed by their bodies and their culture. An unexpected crewman on set we met was Terry Notary, a former Cirque du Soleil performer turned movement coach who was there to teach actors and extras how to move and perform consistently.
In the films, the dwarves are led by their gut so their movements are built around a solid body core and carry weight. The Goblins lead a tortured life where they never get to relax, so are flighty and sneaky with quick movements in various directions. Orcs are militaristic, they move from their chests and push through obstacles. Elves are the most interesting of the movers, driven by their backs and with a very calm center which means movements are smooth, precise, determined and seemingly effortless.
Yet the biggest problem Notary faces, and one that takes time to break, is the conditioning of the actors. The roles and movement require them to be both completely present and yet unaware of themselves, no posers allowed. The people playing the Orcs in particular had to learn to tone down their movements to some extent. It takes time, but everyone gets the hang of it and Lee Pace in particular he singles out as an exceptional grasper of his teachings.
Я последнее время ужасно разленилась (на самом деле времени что-то нет), поэтому вкратце: в "Хоббите" примерно 7 разных рас, у каждого своя "физика", которая обусловлена строением их тел и их культурой. Терри Нотари, бывший художественный постановщик представлений в Цирк де Солей, тренировал актеров и статистов, чтобы они правильно двигались. Дальше описываются особенности каждой расы, у гномов, скажем, движения всем корпусом, гоблины всегда напряженные, итд. Особенно интересны эльфы в плане движений: движение идет от спины, с очень спокойным центром тяжести, поэтому движения у них плавные, отточенные, решительные и без видимых усилий. Главное проблемой, с которой столкнулся Нотари, было добиться от актеров естественности, чтобы они не думали об особенностях движения во время игры, и особенно он выделил в этом отношении Ли Пейса, который буквально схватывал на лету все его уроки.
Не, я конечно не сомневалась, но все же


As we glimpse around seven or so different races on screen (humans, dwarves, elves, hobbits, orcs, goblins, etc.), each has their own specific physicality informed by their bodies and their culture. An unexpected crewman on set we met was Terry Notary, a former Cirque du Soleil performer turned movement coach who was there to teach actors and extras how to move and perform consistently.
In the films, the dwarves are led by their gut so their movements are built around a solid body core and carry weight. The Goblins lead a tortured life where they never get to relax, so are flighty and sneaky with quick movements in various directions. Orcs are militaristic, they move from their chests and push through obstacles. Elves are the most interesting of the movers, driven by their backs and with a very calm center which means movements are smooth, precise, determined and seemingly effortless.
Yet the biggest problem Notary faces, and one that takes time to break, is the conditioning of the actors. The roles and movement require them to be both completely present and yet unaware of themselves, no posers allowed. The people playing the Orcs in particular had to learn to tone down their movements to some extent. It takes time, but everyone gets the hang of it and Lee Pace in particular he singles out as an exceptional grasper of his teachings.
Я последнее время ужасно разленилась (на самом деле времени что-то нет), поэтому вкратце: в "Хоббите" примерно 7 разных рас, у каждого своя "физика", которая обусловлена строением их тел и их культурой. Терри Нотари, бывший художественный постановщик представлений в Цирк де Солей, тренировал актеров и статистов, чтобы они правильно двигались. Дальше описываются особенности каждой расы, у гномов, скажем, движения всем корпусом, гоблины всегда напряженные, итд. Особенно интересны эльфы в плане движений: движение идет от спины, с очень спокойным центром тяжести, поэтому движения у них плавные, отточенные, решительные и без видимых усилий. Главное проблемой, с которой столкнулся Нотари, было добиться от актеров естественности, чтобы они не думали об особенностях движения во время игры, и особенно он выделил в этом отношении Ли Пейса, который буквально схватывал на лету все его уроки.
Не, я конечно не сомневалась, но все же


